השאירו פרטים בטופס ותוך זמן קצר יחזור אליכם חשמלאי מוסמך!

מוצרים שכדאי לבדוק:

ביקור חשמלאי > 250₪

התקנת גוף תאורה > 100₪-150₪

התקנת נק' חשמל > 350₪-450₪

התקנת מאוורר תק' >300₪-400₪

החלפת לוח ח"פ > 1000₪-1500₪

איך מתקינים מאוורר תקרה – האם אפשר לבד?

בדף זה תוכלו לקבל מידע ועזרה בנוגע לאיך מתקינים מאוורר תקרה בבית, חשוב מאד שתדעו שבכל עבודת חשמל חייב להיות מעורב חשמלאי מוסמך בעל רישיון.

ישנם לא מעט אנשים שמנסים לבצע עבודות בכוחות עצמם, זה לא ממש מומלץ במיוחד בתחום החשמל אך אם החלטתם בכל זאת להתקין מאוורר לבד אז כדאי שתעשו זאת לפחות כמו שצריך.

אז איך בעצם מתקינים מאוורר תקרה לבד?

זה לא משנה מאיזה סוג או איזה דגם של מאוורר רכשתם, התקנת מאוורר תקרה זהה בכל הסוגים וחייבת להתבצע בצורה מקצועית ולפי סדר התקנה מדויק.

אז כמובן שהשלב הראשון הוא לפתוח את קופסאת המאוורר ולעשות סדר בכל החלקים הארוזים שאתם רואים בפנים.

החלקים שחייבים להיות לכם בפנים הם: מנוע המאוורר, כנפיים, תושבות כנפיים, חלקי תאורה ומכסה תאורה, שקיות ברגים שונות והכי חשוב, בסיס המאוורר שאמור להיות מותקן לתקרה.

בסיס התפיסה לתקרה הוא החלק הכי חשוב ויש להתקין אותו בצורה הכי מקצועית שניתן ועל ידי ברגים מתאימים לפי סוג התקרה.

אני בעצמי מתקין את המאווררים עם ברגי ג'מבו עבים ולא משנה באיזו תקרה מדובר, המאוורר שוקל לא מעט ויותר מכך יש לו תנודות בזמן העבודה וחייב להתקין אותו עם ברגים חזקים!

השלב הבא בהתקנת המאוורר

אז השלב הראשוני הוא להתקין את בסיס המאוורר לתקרה ולחזק אותו עד כמה שניתן גם בשביל שלא יפול בזמן עבודה וגם בשביל למנוע רעשים בזמן העבודה.

השלב הבא הוא הרכבת מנוע המאוורר לחלק נוסף המשמש חיבור בין מנוע המאוורר לבין הבסיס המותקן לתקרה, בדרך כלל לשניהם תהיה צורה זהה ( צורה עגולה ).

השלב הבא יהיה התעסקות עם חיבורי החשמל וכאן אמליץ ואומר לכם שכדאי מאד שתורידו את מפסק החשמל הראשי בלוח על מנת להימנע מהתחשמלות !!!

לאחר חיבור החשמל וחיזוק המנוע נתחיל להרכיב את כנפי המאוורר, שימו לב להרכיב את תושבות המאוורר עם הברגים המתאימים שמצורפים לכם בשקיות.

חשוב מאד גם להקפיד על כיוון נכון של התקנת התושבת כי לרוב כנפי המאוורר מגיעים בשני צבעים על מנת שנוכל לבחור איזה צבע אנו מעוניינים לראות כלפי מטה.

השלב האחרון בהתקנה

השלב האחרון הוא הרכבת חלקי התאורה למאוורר, ישנם סוגים שונים של מאווררים שחלק זה כבר יהיה מותקן וכל שניתן יהיה לעשות הוא רק להרכיב נורות ולסגור את מכסה התאורה.

במקרים שחלקי התאורה מגיעים בנפרד נחבר אותם פיסית גם לחשמל ( עם המפסק הראשי למטה ) וגם עם הברגים שצורפו לנו לחלקי התאורה.

לאחר שסיימתם את כל השלבים לפי הסדר, גשו לארון החשמל, הרימו את המפסק הראשי שהורדתם קודם לכן ופשוט התחילו ליהנות מהמאוורר שרכשתם.

לבירורים או שאלות נוספות ניתן לפנות דרך טופס יצירת הקשר, אשמח לחזור אליכם בהקדם ולהעניק לכם את השירות לו אתם זקוקים.

כותב המאמר: חשמלאי מרדכי – ביצוע כל עבודות החשמל והתקשורת!