השאירו פרטים בטופס ותוך זמן קצר יחזור אליכם חשמלאי מוסמך!

מוצרים שכדאי לבדוק:

ביקור חשמלאי > 250₪

התקנת גוף תאורה > 100₪-150₪

התקנת נק' חשמל > 350₪-450₪

התקנת מאוורר תק' >300₪-400₪

החלפת לוח ח"פ > 1000₪-1500₪

מים לא מתחממים בדוד – למה זה קורה?

ישנן כמה תקלות בדוד החשמל אך ללא ספק התקלה המציקה ביתר היא: מים לא מתחממים בדוד עצמו.

תקלה זו מתחלקת לשניים, במקרים מסוימים המים מתחממים אבל ממש לאט ובמקרים אחרים ניתן לחכות כמה שעות להתחממות המים אך זה לא יקרה.

אז לפני שאתם מגיעים למסקנות המשיכו לקרוא ותבינו בדיוק מה קורה אצלכם בדוד החשמל ומה הפיתרון לתקלה, אז שלא יעבוד עליכם… 🙂

המים פשוט לא מתחממים

אחת התקלות הנפוצות בדוד החשמל היא שגם אם נדליק את הדוד במשך שעתיים, המים לא מתחממים אפילו טיפה, הנורית במפסק דולקת אבל שום דבר לא קורה.

מצב זה יכול לנבוע מכמה סיבות עיקריות:

  • המפסק של הדוד בתוך הדירה לא תקין – למרות שנדלקת נורית המראה לנו שהמפסק עובד, לעיתים אחד המגעים של המפסק אינו תקין ובעצם למרות שהנורה דולקת, לא עובר זרם לדוד.
  • התרמוסטט אינו תקין – בחלקו התחתון של הדוד קיימים חיבורי החשמל, בנוסף לגוף החימום קיים גם תרמוסטט שתפקידו לשמור על טמפרטורה קבועה של המים החמים בדוד, במידה והתרמוסטט אינו תקין, לא יצא מתח חשמל לגוף החימום וכתוצאה מכך המים לא יתחממו בכלל, אנו נראה שהמפסק דולק אבל בעצם לא יגיע מתח לדוד עצמו.
  • מפסק ביטחון – בבתים החדשים כיום מותקן מפסק ביטחון בסמוך למיקום הדוד, מפסק הביטחון נראה כמו מפסק הדוד שנמצא בבית. לעיתים מפסק הביטחון ניזוק וכתוצאה מזה זרם החשמל יעצר במפסק ולא יספק את המתח לדוד עצמו, במקרה כזה יש צורך בהחלפת המפסק על ידי חשמלאי מוסמך.

המים לא מתחממים מהר

אחת מתקלות הדוד הנפוצות היא התחממות איטית של המים, כולנו עמדנו לא פעם במצב שאנו מחכים לא מעט זמן להתחממות המים.

לעיתים זה יכול לקחת שעה וחצי ובמקרים אחרים אפילו יותר, מצב זה מעיד על פעולה לא תקינה של מאיץ החשמל בתוך הדוד.

המים שנמצאים בתוך הדוד מתחממים ומייצרים אבנית, במהלך הזמן האבנית מכסה את גוף החימום בתוך המאיץ מה שגורם לו לחמם פחות את המים.

מצב זה מחמיר לאט לאט ואם היום אתם מחכים למים חמים שעה, בעוד שבועיים תחכו למים חמים שעה וחצי, כך זה יחמיר עד שגוף החימום יפסיק לעבוד בכלל.

מצב זה מחייב החלפת גוף חימום בדוד לחדש, ההחלפה של גוף החימום מתבצעת תוך כדי פתיחת הדוד בחלקו התחתון, פעולה זו גורמת לכל המים עם האבנית לצאת פשוט החוצה.